Returnering & ombytning

Reklamationsret

Der er 2 års reklamationsret på alle produkter ved salg til private, når du handler på ladiva.dk Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker reparation ved fejl opstået under normal brug af produktet. Det vil sige ikke skødeløs behandling, vandalisme og lignende. Ved eventuelle fejl eller mangler ved levering, skal ladiva.dk kontaktes med det samme, og du skal oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Din faktura er dit købsbevis, idet reklamationsfristen regnes fra fakturadatoen. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

La Diva
Suserupvej 44
4180 Sorø

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

 

Du kan købe en billig pakkelabel til 35 kr via dette link: https://coolreturn.coolrunner.dk/ladiva/


Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din vare eller her: https://www.retsinformation.dk/Form/r0710.aspx?id=160666#Bil3

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, og du skal medsende returvaren din kvittering, kopi af kvittering eller angive dit fakturanummer på returformularen. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, og vi modtager således ikke varer pr. efterkrav.

Sendes varen retur efter 14 dage fra du gav os besked om dit ønske om at fortryde dit køb, så frafalder fortrydelsesretten og omkostninger til eventuel returnering af produktet til kunden, skal afholdes af kunden.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Carla Hansen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Varens stand, når du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi har fastlagt følgende standard for returnering af brugte varer, således at du som kunde ved, hvad du har at forholde dig til ved de nye regler:

Lettere brugte varer

Ved lettere brugte varer forstås varer uden nogen former for pletter eller beskadigelse, men alene med lugtindikatorer (fra eks. tobak eller parfume) på brugen og/eller lettere besmudsning, såsom hår, støv eller tilsvarende indikatorer på lettere brug, som efter en rensning kan sælges som brugt med et nedslag i prisen på 30-50%.

Sådanne varer vil blive krediteret med et fradrag af 30-50% af den oprindelige købspris, samt 300 kr til rensning af kjolen.

Regneeksempel:

Der købes en kjole til 899 kr, som efter kortvarig brug returneres i ubeskadiget stand indenfor de 14 dage. Den lugter af tobaksrøg.

Varen skal til rens, og vurderes derefter at kunne sælges med et nedslag i prisen på 40%.

Varens oprindelige pris: 899 kr
Varens pris efter 40% nedslag: 539,40 kr
Udgifter til rens: 300 kr
Der refunderes til kunden: 239,40 kr

Meget brugte varer

Som udgangspunkt vil meget brugte varer med enten decideret svedlugt, egentlige pletter der kan fjernes ved rens, og/eller eventuelt meget små og nærmest ubetydelige skader blive vurderet at skulle sælges til mellem 60-80% reduktion i salgsprisen efter rensning.

Regneeksempel:

Der købes en kjole til 899 kr, som efter brug til en fest returneres i indenfor de 14 dage. Den lugter tydeligt af sved og parfume. Der er en plet af noget, der dog vurderes at kunne gå af i rens.

Varen skal til rens, og vurderes derefter at kunne sælges med et nedslag i prisen på 60%.

Varens oprindelige pris: 899 kr
Varens pris efter 60% nedslag: 359,60 kr
Udgifter til rens: 300 kr
Der refunderes til kunden: 59,60 kr


Beskadigede varer

Beskadigede varer (inkl. varer med pletter der ikke vurderes at kunne gå af efter rensning) kan ikke sælges, og deres værdi er derfor ingenting.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Leveringsomkostninger refunderes dog kun, såfremt hele ordren returneres, idet fragten fra ladiva.dk ikke er afhængigt af antallet af varer, der bestilles. Returneres således kun dele af ordren, vil portoen ikke blive refunderet.

Vær venligst opmærksom på at en eventuel returvare SKAL vedlægges en kopi af kvitteringen.

En returnering uden den ovenfor nævnte dokumentation vil ikke blive behandlet før dokumentationen fremsendes til os.

Du kan returnere varen til vores adresse: La Diva, Suserupvej 44, 4180 Sorø

 

Du kan købe en billig pakkelabel til 35 kr via dette link: https://coolreturn.coolrunner.dk/ladiva/


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.